عمومی

پرینت سه بعدی و اسحله

تفنگ های پرینت شده

بنظر شما اسحله های چاپ شده با پرینتر ها نگران کننده هستند ؟؟ بیاید اخبار ، حقایق ، تاریخچه و وضعیت حقوقی این اسلحه های بحث برانگیز رو باهم بررسی کنیم.

اسلحه های چاپی سه بعدی هر روز بیشتر در اخبار ظاهر می شوند و سازندگان و قانونگذاران در سراسر جهان توجه خود را به این موضوع نشان داده اند.

تلاش هایی برای خفه کردن استفاده و ایجاد سلاح گرم چاپ سه بعدی و تلاش برای ارزان تر ، در دسترس تر بودن و ساخت آسان تر آن صورت گرفته است.

آیا کسی که پرونده های مربوط به اسلحه چاپ سه بعدی را دارد ، باید به همان جنایتی که شخصی در واقع اسلحه دارد ، متهم شود؟ بهترین راه برای تنظیم سلاح های چاپ سه بعدی چیست؟ آیا اسلحه های چاپ سه بعدی حتی قانونی هستند؟ تاریخچه آنها چیست؟

بیاید در ادامه پاسخ این سوالات رو پیدا کنیم.

جدیدترین اخبار اسلحه های چاپ شده سه بعدی

همراهی با آخرین اخبار و به روزرسانی های اسلحه های چاپ سه بعدی دشوار است، به همین دلیل لیستی از اخبار مربوط به 12 ماه گذشته را در زیر جمع آوری کرده ایم. این فضا را به طور مرتب به روز کنید.

1

اسلحه های سه بعدی چاپ شده – وضعیت فعلی

14/11/2019 – فایل های اسلحه قابل پرینت مجدد غیر قانونی اعلام شد

به گزارش بلومبرگ نیوز ، سازمان سخت افزار منبع باز Defence Distribution دیگر مجاز به اشتراک نقشه های اسلحه چاپ سه بعدی به صورت آنلاین نیست.

دولت اوباما پیش از این ارسال فایل های اسلحه در اینترنت را ممنوع کرده و گفته بود که این قوانین در مورد صادرات اسلحه نقض می کنند زیرا هر کسی در هر کجای دنیا می تواند به آنها دسترسی داشته آنرا دانلود کند ! اما قاضی فدرال ، رابرت لاسنیک ، تغییر دولت ترامپ در این تصمیم را غیرقانونی دانست.

2

24/01/2020 – کشورهایی که از دولت ایالات متحده به دلیل قوانین چاپ سه بعدی اسلحه شکایت می کنند

به گزارش آسوشیتدپرس ، ائتلافی متشکل از 20 ایالت و ناحیه کلمبیا از دولت فدرال در ایالات متحده به دلیل برنامه دولت ترامپ برای اجازه دادن به مردم برای طرح های سه بعدی چاپ اسلحه به صورت آنلاین شکایت کرده است.

این ائتلاف به رهبری ایالت واشنگتن در 23 ژانویه در سیاتل شکایت خود را مطرح کرد.

این اولین بار نیست که ایالات متحد می شوند تا از دولت فدرال در مورد این موضوع شکایت کنند. در سال 2018 ، یک قاضی فدرال در سیاتل دستور منع تعقیب موقت را صادر کرد تا از دفاع از توزیع شده ، یک سازمان طرفدار اسلحه ، برای انتشار پرونده های اسلحه قابل چاپ 3D جلوگیری کند.

این تلاش فعلی برای جلوگیری از آنلاین شدن پرونده های اسلحه چاپ شده 3D ، تلاشی برای جلوگیری از آخرین مسیر دولت فدرال برای اجازه به اشتراک گذاشتن آزادانه پرونده های اسلحه های شبح است.

منتقدان نگران این هستند که به اشتراک گذاری آنلاین پرونده ها به مجرمان امکان دسترسی به اسلحه های غیر قابل ردیابی را می دهد ، در حالی که طرفداران اشتراک پرونده ها می گویند آنها از حقوق اصلاحیه اول و دوم خود استفاده می کنند.

3

31/03/2020 – فروش مخزن فایل اسلحه سه بعدی توسط Defcad

وال استریت ژورنال گزارش می دهد ، یک شرکت متصل به فعال کودی ویلسون پرونده های اسلحه چاپ شده سه بعدی را از طریق اینترنت به ساکنان مورد تایید ایالات متحده می فروشد.

ویلسون ، بنیانگذار Defence Distributed ، سالهاست که در تلاش است تا به همه توانایی چاپ اسلحه خود را بدهد ، نبرد حقوقی را آغاز کرده است.

آخرین تلاش وی از طریق Defcad است ، كه خود را “مخزن داده های فنی سلاح های كوچك” می نامد و وی مدیر آن است.

در این سایت آمده است: “ما از شما دعوت می کنیم که مدلهای اصلی و قدیمی اسلحه گرم ، داده های CAD / CAM و نقشه ها را به اشتراک بگذارید.”

کاربران می توانند برای دسترسی به پرونده ها هزینه سالانه 50 دلار بپردازند ، همچنین از بارگذاری آنها نیز خوشحال هستند.

در وب سایت Defcad ، آنها همچنین می نویسند که “پرونده ها و سایر سخت افزارهای آنها در حال حاضر در دسترس افراد خارج از ایالات متحده نیست و فقط در دسترس ساکنان و افرادی در ایالت نیوجرسی است که دارای مجوز اسلحه گرم فدرال هستند.”

با این حال ، مشخص نیست که این از آنها در برابر یک چالش قانونی محافظت می کند یا خیر

حقایق اسلحه های پرینت شده

این اسلحه ها واقعا کار میکنند ؟؟

بله! اگر به درستی ساخته شوند ، می توانند کار کنند. اما در بعضی موارد ، اسلحه ها در دست تیرانداز منفجر می شوند. نمونه های اخیر وجود دارد که کسی سعی کرده از اسلحه چاپ سه بعدی استفاده کند و آنطور که انتظار می رود کار نکرد. به طور کلی ، اکثر پرونده های اسلحه قابل چاپ سه بعدی برای تکمیل ساخت ، هنوز به قطعات چاپ شده غیر سه بعدی احتیاج دارند ، در غیر این صورت ، همه آنها قابل اعتماد نیستند. این باعث می شود گزینه ای کمتر از ایده آل برای مجرمان احتمالی که به دنبال داشتن سلاح گرم ثبت نشده هستند ، باشد .

با این حال گروه هایی که متعهد به ساخت اسلحه های خود هستند ، از چاپ سه بعدی آن دور شده و به جای آن از فرز های CNC استفاده می کنند.

حتی بعد از ساخت اسحله های CNC شده ، به ازای هر کدام 200 الی 400 دلار سود میکنند.

این اسلحه ها قانونی هستند؟

در بیشتر کشورها ، توزیع مدل اسلحه چاپ سه بعدی غیرقانونی است. مهمترین مرکز فروش ایالات متحده است که در چهار سال گذشته به دلیل یک دعوای حقوقی مداوم و تغییر جهتات توسط دولت ، عقب و جلو رفته است.

یک نمونه قابل توجه از شرکتی که سعی در اجرای قانون داشت در مارس 2020 اتفاق افتاد ، هنگامی که یک شرکت آمریکایی مرتبط با کودی ویلسون ، خبرهای اصلی فروش آن را به خود اختصاص داد فایل های سه بعدی را با ارائه مدارک احراز هویتی از نیوجرسی ، انتشار میداد.

اما ، شاید بخاطر غیرقانونی بودن این فایل های سه بعدی ، آنها موفق شوند راهی را به ورود بازار سیاه پیدا کنند ، جایی که در کنار سلاح گرم و سایر سلاح های بازار سیاه به فروش می رسد.

هزینه این مدل های CAD نه تنها بسیار کم است ، بلکه چنین پرونده هایی را می توان بارها و بارها فروخت. بنابراین ، روزی می رسد که پرینترهای سه بعدی فلزی مقرون به صرفه تر می شوندو ممکن است این مسئله جزئی شروع به بزرگتر شدن کند!

آیا این اسلحه ها قابل پیگیری نیستند؟

بر خلاف اسلحه های سنتی ، که دارای شماره سریال هستند و خریداران نیاز به بررسی پس زمینه دارند ، اسلحه های چاپ سه بعدی زیر رادار پرواز می کنند.

یک استاد و دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه می سی سی پی راهی را برای ردیابی اسلحه های چاپ سه بعدی ایجاد کرد ، گزارش Clarion Ledger ، با جمع آوری آثار پلیمرهای مورد استفاده برای چاپ اسلحه ها و سپس شناسایی آنها با استفاده از طیف سنجی جرمی!

محققان پلیمرهای مختلف مورد استفاده برای چاپ اسلحه را در پایگاه داده قرار دادند تا به متخصصان پزشکی قانونی کمک کند تا تشخیص دهند که آیا جرم با استفاده از اسلحه چاپ سه بعدی انجام شده است یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *